1 2 3
 

Režijska vaja za opero Gospodovana služkinja

ttp://www.radiotomi.si/novice/novice-od-tu-in-tam/8567-premiera-rezijska-vaja-za-opero-gospodovalna-sluzkinja-navdusila-gledalce

Včeraj, 21. maja, je bila na odru male dvorane Doma kulture Velenje premierno uprizorjena glasbeno-gledališka predstava Režijska vaja za opero Gospodovalna služkinja. Gre za nadvse domiselno odrsko uprizoritev od priprav do izvedbe opernega dela, ki se začne z avdicijo za pevce, vokalnimi in režijskimi vajami, generalko, premiero in zaključi z odmevnimi gostovanji na velikih evropskih odrih. Vlogo režiserke je tako na odru kot ob njem prevzela Nana Milčinski, ki je poskrbela tudi za duhovit scenarij. V predstavi nastopata dva operna pevca, sopranistka Katja Konvalinka in tenorist Klemen Torkar, ki sta se poleg vokalnih vlog služkinje Serpine in gospodarja Uberta izvrstno izkazala tudi v igranem delu igre. Odrsko dogajanje začini vloga občutljivega dirigenta, v kateri se je našel pianist Joži Šalej. Delo je nastalo v koprodukciji Festivala Velenje in Slovenskega komornega glasbenega gledališča in ob podpori Mestne občine Velenje. Pri pripravi pa so sodelovali tudi Opera in balet Ljubljana, Zavod Morpheus in Mini teater.

... Premierna uprizoritev Režijske vaje za opero Gospodovalna služkinja je bila tako s strani gledalcev kot tudi strokovne javnosti izobraževalnih ustanov sprejeta z velikim navdušenjem. Pomanjkanje kulturno-izobraževalnih projektov za mlade, ki zaključujejo osnovnošolsko izobraževanje in dijake srednjih šol, je lahko za producente izziv. Umetniški žanr opere je med mladimi sprejet z distanco, zato so kulturno-vzgojni projekti, ki to žlahtno zvrst s simpatijo približajo mladim, še posebej cenjeni. Organizator Festival Velenje po včerajšnji premieri že lahko napove ponovitev predstave v juniju za šolske skupine v Velenju in gostovanje v Mini teatru Ljubljana.

Dejan Juravić (Radio ARS, Glasbeni utrip, 10. junija 2015):

Glasbeno gledališka uprizoritev Pergolesijeve opere je zamišljena kot izobraževalna predstava za mladino in odrasle, v kateri so komično prikazali, kako nastaja sodobna operna predstava.  Koncept in režija sta delo Nane Milčinski, ki je izvirno in sveže postavila na oder resnične osebe. Tako sredi predstave izvemo, da je Nana Milčinski v resnici režiserka, Jože Šalej pianist, ki je hotel biti dirigent, Klemen Torkar tenorist in Katja Konvalinka sopranistka ter  mati treh otrok. Okvir zgodbe je spor med opernima pevcema, ki sta se prvič znašla v sodobnem gledališkem konceptu, v katerem režiserka in dirigent poskušata pevca vsak na svoj način spraviti do finalnega nastopa. Slabo uro trajajoča predstava se tako poigrava s stereotipnimi vlogami vseh oseb, ki so z vlogami komično vpete v Pergolesijevo opero Služkinja gospodarica.

Ustvarjalci so še enkrat dokazali, da se (žal) z minimalnim finančnim vložkom da veliko narediti. Iz predstave so naredili gledljivo, poučno, tekočo, napeto in šaljivo glasbeno-gledališko uprizoritev, ki bi si glede na to, kar smo videli, zaslužila ostati na opernem prizorišču. Mlajšim obiskovalcem so omogočili zanimiv vpogled v nastajanje operne predstave, starejšim pa sprostitev od vsakdanjih težav in skrbi. Pohvalno in zabavno.

 
Vse pravice pridrane © 2016 | Oblikovanje martinrotovnik.com